Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2013.06.20

FAlonso nyerte az esős Japán nagydíjat!

 

 

FAlono nyert, míg Francis Wolf hálozati problémák miatt nem tudott részt venni a futamon és ezzel FAlonso átvette a vezetést a pontversenyben is!

 

IDŐMÉRŐ:

Száraz pályán zajlott, ahol várhatóan California és FAlonso versenghetet az első rajt kockáért, de California uralta a pályát miközben FAlonos hibázott az első gyorsköre után és öszzetürte autóját, így nagy főlénnyel California nyerte az időmérőt. Mögötte a második helyen Lipton míg a harmadik helyet Matesz szerette meg.

 

 

VERSENY:

A futam esőben kezdődött és már a rajt után a célegyenes végén az első kanyarban sokan kicsúsztak de mindenki vigyázott a másikra és nem volt komolyabb baleset , de ennek a csúszkálásnak Lipton itta meg a levét és mindenki elment mellette, majd később ennek feltehetően a futamot is feladta. A verseny során voltak lökdösődések , kicsúszások még büntetések is de ettől függetlenül nagyon szoros futam volt . A pilóták egymásra találtak a futam során főleg Lacibaba és California, majd a verseny vége fele ismét California de akkor a másik Mercedeses FerrariRobival akadt össze amiből még büntetés is született, de az eredményt nem befolyásolta. A futamot az a FAlonso nyerte akinek talán a legunalmasabb is volt, de ezt őt a legkevésbé sem érdekli hiszen átvtte a vezetést a pontversenyben és innen egyenes út nyílt előtte a vb cím megszerzésére!

 

VÉGEREDMÉNY

INTERJÚK:

FAlonso: Az időmérőhöz elég nagy hévvel álltam neki mivel a büntetésemet hála istennek letudtam így a pole pozíció megszerzése volt a cél de lecsúsztam az ideális ívről és összetörtem az autót már nem tudtam megfogni így egy 6 dok hellyel ért véget számomra a Japán Nagydíj időmérő edzése. A futam esős volt a rajtom nagyon jol sikerült megcsúszás éás incidens nélkül a 4 helyen jöttem el majd a körök elteltével kicsúsztak előttem az riválisaim így még könnyedebben sikerült az 1.helyet megszereznem majd egy magabiztos vezetéssel és kisebb hibákkal sikerült győzelmet aratnom. Gratulálok minden versenyző társamnak. A VB-ben pedig sikerült átvettem vezetést ami pedig külön öröm a számomra és egy biztatás a csapatnak mert remek munkát végeznek az autóval! Forza Ferrari!

FerrariRobi:A futam előtt nem számítottam jó eredményre, mivel alig ismertem a pályát.
Körülbelül olyan 15kört mentem rajta azt is csak 5 körös futamokban még Ferivel meg Lacival Steamen. A futam előtt Lacival meg Gabival majd később Szabival gyakoroltam, ami nagyon jól jött hogy egy kicsit kitapasztaljam a pályát,mert kezdetben szárazon csak 1:38-as körök sikerültek de ez folyamatosan javult még sikerült mennem gyakorláson egy 1:35:0-át.
Időmérő: Az időmérőt száraz körülmények között rendeztük, de tudtuk hogy a futamon eső lesz mert a radar 100% esőt írt a futamra így úgy gondoltam hogy akkor lágy gumival megyek ki a pályára és sikerült futnom egy 1:35:3-mas időt amit azt hittem elég lesz a harmadik helyre ezért visszamentem a boxba. Sajnos utána elfelejtettem időbe visszamenni a pályára így nem tudtam javítani az időmön ez idő pedig csak az 5. helyre volt elég.
Futam:A rajtot viszonylag jól kaptam el így sikerült megtartanom az 5. helyet de az első kanyarba való lökdösések miatt Laci ,Márk és Bálint lecsúszott a pályáról ,és kis híján nekimentem Bálintnak (Szabi videóján látszik) de sikerült feljönnöm a második helyre előttem Gabi mögöttem Szabi volt. A harmadik körben elfékeztem az első kanyart és így Szabi megelőzött. Majd 1 körrel később Gabi vesztette el az uralmát a Force Hungary fölött így megint feljöttem a 2. helyre ezután Márkkal csatáztam 17 körön át ahol oda vissza előztük egymást majd jöttek a kerékcserék ahol jókor jöttem ki így mikor Márk is visszajött a box-ból 5ms előnyöm lett majd a második helyért csatáztam Gabival ( a részletekbe nem mennék bele) és ebből származott egy 10ms büntetésem. Majd Gabi is kijött a box-ba és visszajött a 3. helyre 15ms hátránnyal. Ezután feltekertem a motort mix 3-ra mivel 10ms büntetésem volt és akkor 15ms olyan mintha csak 5ms-re lenne de Gabi nagyon jött az utolsó körben már csak 12ms volt az előnyöm ami 2ms-nek számított de Gabi az utolsó kanyart elnézte így 15ms-sel megelőztem és beértem a 2. helyre. Szeretnék gratulálni csapattársamnak Lacinak ki behozta a Mercedest a 4. helyre és így biztosítottuk a 3. helyünket a csapat VB-n!!

California:Az időmérőn eléggé sima dolgom volt így, hogy a nagy riválisok elrontották az időmérőt, a futamon végig rohantam a hibám után, néha becsúszott egy-egy szabálytalanság, akár a 2. hely is meglehetett volna, ha nem hibázom el az utolsó kör utolsó sikánját, így végül 3. lettem ami bíztató az Ázsiai szezonra.